جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلف

 

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلف

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلف : مهمترین کاربرد پروفیل آلومینیوم را می‌توان در صنعت ساختمان دانست اما نمی‌توان استفاده از این مصالح را در صنایع دیگر نیز نادیده گرفت. الومینیوم یک فلز نرم، سبک و شکل پذیر است؛ همچنین پروفیل‌های ساخته شده از این فلز به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن، از دوام و عمر بالایی برخوردار است و هزینه نگهداری و تعمیرات پایین، قیمت پروفیل آلومینیوم را از نظر اقتصادی به صرفه می‌کند. ظرافت و رنگ روشن این پروفیل را نیز اگر به دیگر خصوصیات آلومینیوم که درباره آنها صحبت کردیم اضافه کنیم، یکی از بهترین مصالح لازم برای تولید قاب در و پنجره پروفیل آلومینیوم خواهد بود.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلف : پروفیل آلومینیوم به دلیل قابلیت شکل پذیری، مقاومت در برابر زنگ زدگی و رنگ زیبایی که دارد محبوب شده و همینطور در و پنجره آلومینیوم تقریبا استفاده از پنجره‌های آهنی را منسوخ کرده و سهم بسیار زیادی از بازار در و پنجره را در صنعت ساختمان سازی برای خود تصاحب کرده است. دلیل این محبوبیت بسیار بالا را می‌توان مقاومت بسیار بالا نسبت به آهن و البته شاید مهمتر از آن زیبایی و ظرافت این نوع پروفیل دانست.
پروفیل آلومینیوم را می‌توان عایق بودن این مصالح در برابر هدر رفت انرژی دانست. این روزها با توجه به حساسیت روز افزون مصرف انرژی، اهمیت استفاده از این پروفیل نیز رو به افزایش است
یکی دیگر از فواید به کار بردن پروفیل آلومینیوم را می‌توان رنگ پذیری این فلز دانست. رنگ‌های متنوع این پروفیل، جذابیت بسیار بالایی برای صاحبان خانه و همچنین طراحان دارد و این موضوع آلومینیوم را به یکی از گزینه‌های مهم در صنعت ساختمان تبدیل کرده است.
همانطور که گفتیم پروفیل آلومینیوم فقط در صنعت ساختمان سازی کاربرد ندارد؛ در صنعت برق و الکترونیک به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا این مصالح، از آنها در ساخت دکل‌های بلند انتقال برق فشار قوی استفاده می‌شود. همچنین به تازگی استفاده از آنها در ساخت لوازم خانگی و همچنین لوازم مهندسی در حال افزایش است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران