جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

نبشی آلومینیوم

نبشی آلومینیوم چیست؟

 

نبشی آلومینیوم چیست؟ نبشی آلومینیوم که از جنس آلومینیوم و آلیاژ های خالص به کار رفته در آن ساخته شده است و بیشتر در صنعت ساخت و سازی میتوان کاربرد داشت. نبشی آلومینیوم که در اینجا به ان اشاره خواهیم کرد همانند دیگر نبشی ها دارای استاندارد های معتبری از چندین کشور دارد که در برخی نبشی ها به روی بدنه آنها درج میشود.

لازم به ذکر است که نبشی آلومینیوم و تمامی نبشی ها به دو روش نبشی فابریک و پرسی تولید میشوند.ممکن است اندازه بال نبشی ها با هم برابر نباشد که در صورت تمایل مشتری تولید کننده میتواند به صورت سفارشی بالهای نبشی را به هر اندازه و ابعادی تولید کند. که وظیفه اصلی آن اتصال بین دو سازه یا تیرآهن است که در ساختمان های نیمه کاره به وضوح دیده میشود.

کاربرد و مزیت نبشی آلومینیوم :

از نبشی آلومینیوم در صنایع مختلفی میتوان استفاده کرد همانند صنعت ساخت وساز( برج سازی ، ساختمانهای عظیم و…)
از کاربردهای اساسی نبشی اتصالات آن به پل های عابر پیاده و یا پل های بزرگی که در سرتا سر شهر دیده میشود. از نبشی در داخل سازه ها نیز بسیار استفاده میشود و تکیه گاهی محکم برای نگه داری دیگر ساز ها است.

آلومینیوم را با نماد Al نشان می‌دهند. عدد اتمی این عنصر شیمیایی ۱۳ است و از خواص آن می‌توان به نرمی و چکش پذیری و البته سبک بودن آن اشاره کرد.

از جمله موارد استفاده این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خطوط انتقال برق
حمل و نقل
انواع سازه‌ها
صنایع هوایی و دریایی

 مزایای نبشی آلومینیومی :

از مزیت های مهم آن وزن پایین است که باعث شده حمل و نقل را راحت کند و به راحتی انجام شود.

نبشی آلومینیوم دارای مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و پوسیدگی و هرگونه آسیبب ضربه ای بدنه دارد.

از مزایای دیگر نبشی ها میتوان به بازیافت آنها اشاره کرد بر اساس ضمانت نامه ای که از استاندارهای محبوب دارند میتوان به تکرار از ضایعات نبشی استفده کرد.

نبشی ها دارای خاصیت غیرمغناطیسی هستند که این خاصیت باعث شده از آنها در داخل دکل های مخابراتی برقی بسیار استفاده شود.

از نظر اتصالات مناسب میتوان به اتصالات جوشی نیز اشاره کرد که هر نوع اتصالاتی به روی نبشی ها انجام میگیرد که البته بستگی به کاربرد آن دارد.

از ویژگی های مرغوب نبشی آلومینیومی میتوان به تحمل بالای نبشی در هرگونه شرایط آب و هوایی اشاره کرد که در تمامی فصول سال بدون هیچ گونه آسیبی با هرگونه درجه دمایی در محیط های بیرونی کاربرد دارد.

قیمت نبشی آلومینیومی:

وابسته به کیفیت و عملیات نهایی که روی آن انجام شده متغیر میباشد. در تعیین قیمت پروفیل ، نوع مواد اولیه آلومینیوم، نوع و ابعاد مقطع پروفیل آلومینیوم به جهت راندمان تولید، عملیات حرارتی مورد نظر جهت سخت کاری مقطع و در نهایت نوع رنگ پودری یا آنودایز تاثیر گذار هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران