جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم امباس

ورق آلومینیوم امباس

ورق امباس آلومینیوم

ورق آلومینیوم امباس (Embossed Aluminum Sheet) یا همان ورق آلومینیوم ابری، یک نوع ورق آلومینیومی با سطحی غلیظ و طرح دار است. در واقع، در این نوع ورق آلومینیومی، سطح آن با استفاده از دستگاه های امباسی (Embossing) طرحی خاص و زیبا بر روی سطح ورق ایجاد می شود. این طرح‌ها می‌توانند شامل خطوط، موج‌ها، دایره‌ها و غیره باشند و به سطح ورق آلومینیومی زیبایی و تنوع بیشتری بخشیده و همچنین برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق آلومینیوم امباس در صنایع مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در ساخت و تولید بسته بندی‌های غذایی، تابلوهای تبلیغاتی و نشانه‌ها، تزئینات داخلی و خارجی ساختمان، صنایع خودروسازی و هواپیمایی، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و غیره.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم امباس شامل سبکی و سهولت در حمل و نقل، مقاومت بالا در برابر خوردگی و خوردن، مقاومت در برابر شعله و حرارت، قابلیت انعطاف پذیری بالا و عدم پوسیدگی است. همچنین، ورق الومینیوم امباس دارای ظاهری زیبا و جذاب است که می‌تواند به دکوراسیون داخلی و خارجی محصولات شما کمک کند.

در کل، ورق آلومینیوم امباس به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود و همچنین طرح‌های زیبا و متنوعی که دارد، به عنوان یک ماده اولیه مورد استفاده در صنایع می باشد برای خرید ورق امباس آلومینیوم می توانید با این شماره تماس بگیرید: 02133948542

تولید ورق الومینیوم امباس، طی فرآیند نورد گرم در کارخانه انجام می شوند.

در این فرآیند، شمش آلومینیوم باید از میان غلتک های بسیار سنگین که وزنی در حدود 20 تن دارند، عبور کنند تا طول آنها افزایش یابد. در ابتدا، شمش آلومینیوم طبق فرآیند نورد گرم، در درجه حرارت های بسیار بالا، گرم شده و طی یک سری حرکت های رفت و برگشتی، ضخامت آن کاهش می یابد. تختال آلومینیوم پس از سرد شدن، استحکام بالایی دارد؛ از طرف دیگر، به منظور افزایش مقاومت (مقاومت ظاهری – مقاومت خوردگی) متریال تولید شده، درصدی از عناصر به خط تولید اضافه می شود. برای حذف تنش های احتمالی در حین انجام فرآیند، لازم است آلومینیوم در هنگام گذر از مرحله نورد گرم، به مقدار کافی کشیده شود. محصول نهایی خنک و به شکل ورق و یا رول، پیچیده شده و روانه بازار می گردد. روش نورد سرد، آخرین مرحله برای تولید برخی از ورق های آلومینیومی است، اما به طور کلی، بیشتر ورق های آلومینیومی تحت فرآیند صنعتی نورد گرم تولید می شود.

 

ورق آلومینیوم امباس مورد استفاده در صنایع دکوراسیون و روشنایی و صنایع وابسته به صورت لوزی و ابری در ابعاد زیر موجود است :

  • ضخامت 0/3 الی 1 میلیمتر
  • ابعاد استاندارد :1250×2500 – 1000×2000
  • قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما
  • آلیاژ استاندارد : 1050 – 3105
  • قابل سفارش : 1100 – 1200 – 3003

 

مقاومت بالا ورق آلومینیوم در برابر خوردگی

سطح ورق الومینیوم امباس با یک اکسید متراکم، سخت، بی رنگ و شفاف پوشیده شده است که می تواند در برابر فرسایش باد، غذا، گاز طبیعی و غیره مقاومت کند. پس از عملیات شیمیایی یا آنادیز کردن، ضخامت لایه اکسیدی را می توان افزایش داد. به طور کلی، ضخامت فیلم اکسید 5 الی 15 میکرون است که مقاومت در برابر خوردگی سطح ورق آلومینیوم امباس را تا حد زیادی بهبود می بخشد و ساختار متخلخل فیلم آنادایز شده را می توان برای جذب رنگ ها و یون های فلزات سنگین استفاده کرد. و آن را به انواع رنگ های دلپذیر و مقاوم در برابر آفتاب تغییر داد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران