جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

آشنایی با پروفیل های آلومینیومی

آشنایی با پروفیل های آلومینیومی

آشنایی با پروفیل های آلومینیومی : پروفیل آلومینیوم یک متریال فلزی است که تحت فرایند اکستروژن تولید ساخته می‌شود و در بسیاری از پروژه های ساختمانی برای ساخت و ساز انواع اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل ها از نظر کاربردی در سه حوزه متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با پروفیل های آلومینیومی : انواع پروفیل های آلومینیومی در پروژه های ساختمان سازی، پروژه های معماری و همچنین کاربردهای صنعتی در مدل ها و شکل های مختلف به کار می روند.

پروفیل آلومینیومی : 

پروفیل آلومینیومی در دو قالب ساختمانی و صنعتی در ساختمان‌سازی به عنوان در، پنجره و … و در دیگر صنایع، به عنوان اجزا ماشین الات از جمله چهارچوب و شاسی دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرایند تولید پروفیل های آلومینیومی، به شیوه اکستروژن بوده و عمده پروفیل های صنعتی آلومینیومی در داخل کشور تولید می گردند. سطح مقاطع پروفیل ها دارای تنوع بسیاری بوده و عمدتا به دلیل ساختار فضایی و همچنین نسبت مناسب مقاومت خمشی به وزن، از گزینه های بسیار مناسب جهت ساخت قاب های سبک و شاسی ماشین الات مهندسی در صنعت می باشند. این خصوصیت در کنار وزن پایین تر آلومینیوم در مقایسه با سایر فلزات صنعتی موجب شده است تا پس از فولاد، پر کاربردترین فلز صنعتی در جهان باشد.

ویژگی های پروفیل آلومینیوم :

پروفیل آلومینیوم انعطاف پذیری خاصی دارد و بسیار شکل پذیر است. تمام این ویژگی ها باعث شده این فلز جایگزین فلز آهن شود. این ماده سبک وزن است. به همین علت در صنایع هوایی و ساخت هواپیما از آن استفاده می شود. تبادل دما یکی از مهمترین مسائل برای بهینه سازی انرژی است. پروفیل آلومینیوم به دلیل تبادل دما کم و عایق بودن در حوزه ساختمانی و ساخت در و پنجره بی رقیب است. از دیگر ویژگی های پروفیل آلومینیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا ( مورد استفاده در ساختمان های اداری و مسکونی)
  • مقاومت مناسب
  • ظریف و شکیل بودن
  • زیبایی
  • غیر قابل اشتعال (امنیت بیشتر برای استفاده از آن در آشپزخانه)
  • نصب آسان و سریع
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی
  • عمر طولانی
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران