جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

تفاوت‌ پروفیل سبک و سنگین

تفاوت‌ پروفیل سبک و سنگین : اولین تفاوت بین این دو نوع در ورقی است که به منظور تولید از آن استفاده می‌کنند. به منظور تولید نوع سبک از ورق روغنی استفاده می‌شود در حالی که در تولید نوع سنگین از ورق‌ سیاه استفاده می‌کنند.

تفاوت‌ پروفیل سبک و سنگین : اولین تفاوت بین این دو نوع پروفیل در ورقی است که به منظور تولید از آن استفاده می‌کنند. به منظور تولید نوع سبک از ورق روغنی استفاده می‌شود در حالی که در تولید نوع سنگین از ورق‌ سیاه استفاده می‌کنند.

تفاوت‌ پروفیل سبک و سنگین : دومین تفاوت این دو نوع در ضخامت تولیدی هر یک از آن‌ها است، ضخامت نوع سبک از ۱/۵ میلی‌متر کمتر است در حالی که نوع سنگین با ضخامت بالاتر از۱/۵ میلی‌متر تولید می‌شوند. بیش‌ترین کاربرد نوع سنگین در شرایطی است که نیاز داریم توان زیادی تحمل شود ولی نوع سبک برعکس این شرایط را دارد. از لحاظ قیمت نیز نوع سبک قیمت بیش‌تری دارد اما چون به منظور محاسبه‌ قیمت، وزن را مد نظر قرار می‌دهند بدین منظور قیمت نوع سنگین از پروفیل سبک کم‌تر است زیرا از نظر وزنی، وزن نوع سبک کمتر از وزن نوع سنگین است. از لحاظ کاربرد نیز نوع سنگین معمولا در مواردی که نیاز به تحمل نیروی زیادی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ قیمت نیز قیمت پروفیل سبک بیشتر بوده ولی در نهایت به دلیل اینکه قیمت بر واحد وزن محاسبه می گردد قیمت این محصول نسبت به نوع سنگین کمتر می باشد. پروفیل در صنایع مختلف اعم از ساختمان سازی، راه سازی ، ساخت در و پنجره کاربرد فراوانی دارند. در واقع می توان گفت این محصول در همه جا حضور دارد. برخی از اصطلاحات در خصوص این مقطع بسیار رایج هستند.

پروفیل سبک  چیست؟ پروفیل سبک به پروفیل هایی گفته می شود که از ورق نازکتری تولید میشوند این ورقها معمولا نورد سرد (روغنی) هستند ، و ضخامتی بین 0.4 تا 1.5 میلیمتر دارند.

پروفیل سنگین چیست ؟این محصول به دو صورت صنعتی و ساختمانی موجود بوده و دارای مقاطع مربع و مستطیل شکل می باشد. نوع سنگین از ورق سیاه با ضخامت ۱٫۵ میلی متر به بالا تولید شده و شامل تنوع ابعادی بالایی نیز است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران