جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

ورق آلومینیوم یک نوع ورق آهنی است که از فلز آلومینیوم ساخته شده و کاربرد فراوانی دارد.

مهمترین ماده معدنی مورد استفاده در تولید آلومینیوم، بوکسیت (Bauxite) است که از کانی های اکسید آلومینیوم تشکیل شده است. برای به دست آوردن آلومینیوم خالص، مراحل پالایش و الکترولیز بوکسیت با استفاده از فرآیند Hall-Héroult صورت می‌گیرد.

در کاربردهای مختلف، آلومینیوم به صورت قطعات و یا ترکیبات آن مانند ورق ها، لوله ها، پروفیل ها، نوار ها و .. به بازار عرضه می‌شود. به دلیل ویژگی‌های خاص و متعدد خود، آلومینیوم در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هوافضا، الکترونیک، مصالح ساختمانی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بیان ویژگی ها و سایر خصوصیات این فلز و همچنین کمی در مورد قیمت ورق آلومینیوم کیلویی اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از آلومینیوم کیلویی

آلومینیوم کیلویی به مقدار آلومینیومی اشاره دارد که در هر کیلوگرم از محصول مورد نظر وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر بخواهید 1 کیلوگرم آلومینیوم خریداری کنید، آلومینیوم کیلویی شامل 1 کیلوگرم آلومینیوم خالص است.

نرخ آلومینیوم کیلویی به طور معمول برای تعیین قیمت و فروش آلومینیوم به کار می‌رود. بنابراین، اگر قیمت آلومینیوم را به صورت کیلویی بدانید، می‌توانید با توجه به مقداری که نیاز دارید، قیمت نهایی را محاسبه کنید.

آلومینیوم به چه روش هایی به فروش میرسد

آلومینیوم به صورت خام و یا قطعات آن به چندین شکل مختلف فروخته می‌شود. برخی از روش های فروش عبارتند از:

  1. فروش به عنوان محصول نهایی: در این حالت، آلومینیوم به صورت ورق‌ها، نوارها، لوله‌ها، پروفیل‌ها و … به صورت محصولات نهایی تولید و به فروش می‌رسد.
  2. فروش به عنوان ماده خام: آلومینیوم به صورت قراضه یا کک به فروش می‌رسد که بعد از ذوب و تصفیه به عنوان ماده خام در تولید محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. فروش به عنوان آلیاژ: آلومینیوم به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مثل مس و منیزیم ترکیب شده و به عنوان آلیاژ آلومینیوم به فروش می‌رسد که در تولید خودرو، هواپیما، قطعات الکترونیکی و … استفاده می‌شود.

در کل، فروش آلومینیوم به عنوان محصول نهایی، ماده خام یا آلیاژ با توجه به نیاز صنعت و مشتری انجام می‌شود.

آلومینیوم کیلویی چه کاربردی دارد

آلومینیوم کیلویی برای تعیین قیمت و فروش آلومینیوم به صورت عمده به کار می‌رود. در حقیقت، قیمت بسیاری از محصولات آلومینیومی مانند ورق‌ها، لوله‌ها، پروفیل‌ها، نوارها و … به صورت کیلویی تعیین می‌شود.

آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های خاص خود مانند سبکی، استحکام، مقاومت به خوردگی و هدایت حرارتی بالا در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مصارف آلومینیوم عبارتند از:

  1. تولید قطعات خودرو: آلومینیوم به عنوان جایگزین مناسب برای فولاد در تولید قطعات خودرو مانند بدنه، دیسک ترمز و رینگ‌ها استفاده می‌شود.
  2. ساخت هواپیما و صنایع هوافضا: با توجه به سبکی و مقاومت بالای آن، آلومینیوم در صنایع هوافضا به عنوان جایگزین مناسبی برای فولاد استفاده می‌شود.

انواع ورق آلومینیوم:

ورق آلومینیوم به دو صورت کویل آلومینیوم که همان فلز آلومینیوم رول شده است، و شیت آلومینیوم که همان صفحه تخت آلومینیومی است که کاملا صاف است و شکل خاصی به خود ندارد.

بهترین شرکت عرضه کننده ورق آلومینیوم:

شرکت جهان آلومینیوم با سابقه طولانی در عرصه فروش ورق آلومینیوم به هم میهنان عزیز، چیزی در حدود بیش از نیم قرن، با افتخار بهترین شرکت در عرصه فروش آلومینیوم میباشد. این شرکت خدمات زیادی به مشتریان خود اراِئه میدهد از جمله فروش ورق آلومینیوم رول شده، ورق آلومینیوم شیت (برگه)، آلیاژ آلومینیوم، ورق آلومینیوم امباس، ورق آلومینیوم کیلویی و… میباشید. شما دوست عزیز می توانید جهت خرید ورق آلومینیوم کیلویی با مشاوران فروش ما تماس گرفته یا به صفحه استعلام قیمت وبسایت جهان آلومینیوم مراجعه کنید.

 

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی
قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

ورق آلومینیوم آجدار:

ورق آلومینیوم آجدار یکی دیگر از انواع ورق آلومینیوم است. این ورق به علت ناهمواری ها و برجستگی هایی که در سطح خود دارد، و به هدف کم کردن اصطکاک استفاده میشود. این ورقه ها (آجدار) از جنس فلزات مختلفی از جمله آلومینیوم ساخته میشود. این ورق ها با نام ورق آلومینیوم بدون لغزش نیز در بین مردم شناخته میشود. برای خرید این ورق میتوانید به وب‌سایت جهان آلومینیوم مراجعه کنید یا با ما در تماس باشید.

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی:

برخی فروشندگان ورق آلومینیوم، این ورق را به صورت کیلویی می فروشند. به این صورت که شما نوع آلومینیوم و کاربردی که برای آن می خواهید را انتخاب میکنید و سپس فروشنده آن را روی باسکول میگذارد و با توجه به نرخ فروش هر کیلو آلومینیوم، آن را قیمت گذاری کرده و به شما که خریدار هستید میفروشد.

قیمت هر کیلو آلومینیوم چطور تعیین می شود

قیمت آلومینیوم کیلویی با توجه به چندین عامل مختلف تعیین می‌شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

1- نرخ تقاضا و عرضه: تقاضا و عرضه در بازار بر روی قیمت آلومینیوم تأثیرگذار است. هرگاه تقاضا بالا باشد، قیمت نسبت به تولید کاهش می‌یابد.

2- نوع آلومینیوم: نوع آلومینیوم (مانند آلیاژ یا خام) و کیفیت آن نیز بر قیمت تأثیرگذار است.

3- هزینه‌های تولید: هزینه‌های تولید، شامل هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل، بسته‌بندی، انبارداری، نیروی کاری و … نیز بر قیمت آلومینیوم تأثیرگذار است.

4- نرخ ارز: چون قیمت آلومینیوم به دلار تعیین می‌شود، نرخ ارز نیز تأثیرگذار است.

5- فعالیت‌های جهانی: قیمت آلومینیوم در سطح جهانی بر روی قیمت آن در بازار کشور شما نیز تأثیرگذار است.

در کل، این عوامل همگی بر قیمت آلومینیوم کیلویی تأثیرگذار هستند و برای تعیین قیمت دقیق آلومینیوم، باید به ترکیبی از این عوامل توجه شود.

 

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی
قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی:

سال های اخیر همانند سایر کالاها، دستخوش قیمت دلار است و با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت ورق آلومینیوم نیز افزایش پیدا میکند و با پایین آمدن قیمت آن، قیمت ورق آلومینیوم نیز کاهش پیدا میکند. و همینطور این تنها معیار تعیین قیمت ورقه های آلومینیومی نیست؛ در واقع مقدار سفارشی شما، اندازه، تعداد، وزن، کارخانه تولیدکننده، نوع آلیاژ به کار رفته در آن و… همگی در تعیین قیمت نهایی ورق آلومینیوم شما تاثیر دارند.

چرا جهان آلومینیوم را برای خرید ورق آلومینیوم انتخاب کنیم؟

  • بالاترین کیفیت

همه محصولات این شرکت با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می گردد.

  • قیمت مناسب

     به علت تولید داخلی محصولات، ورق های آلومینیومی و سایر محصولات این شرکت با مناسب ترین قیمت به بازار عرضه میشود.

  • جدیدترین محصولات

     تولیدات این شرکت با جدیدترین روش تولید ورقه های آلومینیومی و همچنین عرضه جدیدترین محصولات همراه میباشد.

  • سابقه درخشان

     جهان آلومینیوم با سابقه قریب به نیم قرن به طور تخصصی در زمینه آهن و ورقه های آلومینیومی در خدمت شما مشتری عزیز میباشد.

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی
قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

بهترین کارخانه تولید کننده ورق آلومینیوم در ایران:

کارخانه جات نورد آلومینیوم اراک بزرگترین و معتبرترین کارخانه تولید کننده انواع ورقه های آلومینیومی در کشور میباشد که محصولات آن همواره در حال صادر به شهر های کشور و یا حتی دیگر کشورها میباشد. همچنین محصولات این کارخانه با ابزارآلات و ماشین ها و متدهای روز دنیا و بصورت کاملا استاندارد تولید میشوند که سایر کارخانه های تولید آلومینیوم از این موهبت غافل هستند.

این روزها فروش این کارخانه به نسبت سال های قبل کمی کمتر شده و آن هم به دلیل وجود کارخانه هایی است که اقدام به فروش آلومینیوم به قیمت خیلی ارزان تر از نورد اراک کرده اند و این باعث شده که بیشتر مشتریان به سمت این کارخانه های متفرقه روانه شوند. در واقع این کارخانه ها کیفیت را فدای قیمت کرده اند.

مزایای ورق آلومینیومی چیست؟

  • مقاوم بودن در برابر ضربه
  • مقاوم بودن در برابر خوردگی
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی
  • قابل انعطاف بودن
  • وزن بسیار سبک
  • نازک بودن
  • رسانا بودن حرارت و برق
  • قیمت مناسب نسبت به سایر فلزات دیگر
  • در دسترس بودن در همه جا حتی روستاهای دورافتاده
  • قابل استفاده در بیشتر مکان ها
  • براق بودن سطح
  • نرم بودن

ارزش و اهمیت آلومینیوم

آلومینیوم بعد از آهن است و دارای کاربردهای فراوانی در صنعت است. آلومینیوم خالص بسیار نرم و ضعیف است اما میتواند با آلیاژهایی مثل منیزیم، مس و… ترکیب شود که ویژگی های مفیدتری داشته باشد.

قیمت ورق آلومینیوم کیلویی
قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

نکاتی جالب توجه در مورد صنعت آلومینیوم:

اولین شرکت تولید آلومینیوم در کشور آمریکا بود که در سال 1907 تاسیس شد

صنایع بسته بندی 20 درصد آلومینیوم دنیا را استفاده میکنند

در حال حاضر بیش از 70 درصد تولیدات آلومینیوم در دنیا، متعلق به کشورهای چین، استرالیا، کانادا، آمریکا و روسیه است.

کشور ما ایران تولید آلومینیوم را بصورت جدی از سال 1351 آغاز نموده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس مثل کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، عمان و قطر، بصورت جدی در حال سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم هستند.

ابعاد ورق آلومینیوم چقدر است؟

ورق آلومینیوم را میتوان در ابعاد مختلف و در دو نوع بی رنگ (خام و آنادایز) و رنگ شده پیدا کرد.

بصورت کلی ابعاد ورقه های آلومینیومی، 1*2 متر است.

ورقه های آلومینیوم در حالت رول فرم یا کویل، معمولا عرض 100 یا 125 سانت دارد.

ورق های آلومینیوم به دو شکل شیت (برگ شده) و رول (کویل) در بازار وجود دارد.

کلام آخر

شما دوست عزیز می توانید قیمت ورق آلومینیوم کیلویی، انواع ورق آلومینیوم، صفحات آلیاژِی، ورق های با پوشش پلی کرافت، فرم های سینوسی، ذوزنقه و … را از طریق تماس با کارشناسان فروش شرکت جهان آلومینیوم متوجه شوید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران