جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

لوله آلومینیوم چیست؟

 

لوله آلومینیوم چیست؟

لوله آلومینیوم چیست؟ لوله آلومینیوم براي سوخت رساني وانتقال روغن درموتور هواپيما بدليل سبك بودن وهمچنين درواحدهاي صنايع شيميايي و درمحيط کارخانه گازهايي مثل آلروآمونياك يا انيدريدسولفورو ورسانيدن هواي خشك به دستگاههاي ابزاردقيق کاربرد دارد. لوله آلومینیوم بر حسب کاربرد و مصارف آن در صنايع مختلف ، در سايز ها ، ضخامت ها و آلياژهاي مختلف توليد و عرضه ميگردند. در انتخاب هر يک از موارد فوق اعم از سايز ، ضخامت و آلياژ لوله هاي آلومينيومي ، توجه به کارکرد و کاربري مقطع از اهميت بسزايي برخوردار است چراکه هر يک تاثير متفاوتي بر رفتار مقاطع آلومينيومي خواهد داشت.

کاربردهاي لوله آلومینیوم :
لوله آلومینیوم در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان ، صنعت برودتی و حرارتی ، صنعت هوا فضا ، صنعت نظامی و دیگر صنایع کاربرد های فراوانی دارد.
انواع لوله آلومینیوم :
انواع لوله آلومینیومی را می توان به استاندارد ساخت ، سایز ، ضخامت ، جنس، انتها و طول لوله دسته بندی کرد.
در کل لوله ها به دودسته لوله های بدون درز و درزدار تقسیم می شوند.

لوله های بدون درز : لوله های بدون درز از یک پروفیل تو پر که داخل آن را خالی کرده اند ساخته می شود. و لوله های درز دار را بوسیله جوش از طول یا به صورت چرخشی ساخته می شوند. بیشتر مصرف کنندگان لوله های بدون درز را انتخاب می کنند زیرا از هیچ جوشی در آن استفاده نشده. لوله آلومینیومی تولیدی با سیستم اکستروژن را میتوان جزء لوله های بدون درز دسته بندی کرد. بعد از جوشکاری ، حرارت باعث می شود استحکام اولیه افت کند و ورقی که به لوله تبدیل می شود استحکام آن پایینتر می رود و به همین دلیل یکی از دلایل انتخاب لوله های بدون درز همین مسئله می باشد.

لوله های جوشی : ولی برای ساخت لوله هایی که سایز بالایی دارند مجبوریم از لوله های جوشی استفاده کنیم زیرا امکان تهیه لوله های بدون جوش در سایز بالا بسیار دشوار می باشد. لوله های جوشی به ۲ صورت تهیه می شوند که درز جوش به صورت طولی و به صورت چرخان ، که درز جوش طولی کاربرد بیشتری دارد و چرخان بیشتر در دما و فشار کم مورد استفاده قرار می گیرد. در دسته لوله آلومينيومی خم پذير ، خوش تراش و مستحکم بودن ، قابلیت آنادايز شدن و جوش کاري و سایر قابلیت های بالا که حائز اهمیت است باعث شده که سازنده ها و صنعتگران و طراحان و … برای خرید لوله آلومینیومی بسیار استقبال می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران