جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم ضخیم

ورق آلومینیوم ضخیم چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم یکی از انواع فلزهای بسیار پرکاربرد در سراسر جهان است. چراکه این محصول فلزی، هدایت حرارتی بسیار مناسبی دارد. این فلز، ضد زنگ است و مقاومت و استحکام آن نیز قابل‌ توجه است. ورق آلومینیوم ضخیم به آلومینیومی گفته می‌شود که طی فرایندهایی به‌ صورت ورقه‌هایی در آمده است و می‌توان آن را در دسته ورق‌های فلزی بسیار نرم و سبک جای داد.

به‌ طور معمول برای ایجاد کردن این محصولات، آلومینیوم را از میان غلطک هایی ویژه عبور می‌دهند و به‌ طور هم‌زمان، این فلزات را تحت فشار نیز قرار می‌دهند. وقتی فلز آلومینیوم از بین این غلطک‌ها عبور می‌کند و تحت فشار زیادی هم قرار می‌گیرد، ضخامت خود را از دست می‌دهد و نازک‌تر می‌شود. از طرف دیگر به میزان طول فلز آلومینیوم نیز افزوده می‌گردد. از این طریق ورق آلومینیوم ضخیم، نازک، رنگی و… به وجود می‌آید.

برخی از ورق‌های آلومینیوم با ضخامت‌های بسیار کم تولید می‌شوند و به‌ صورت ورق آلومینیوم نازک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که برخی از انواع این محصولات در ضخامت‌های بالاتری طراحی و تولید می‌شوند و به‌ صورت ورق آلومینیوم ضخیم به کار می‌روند. ورق‌های آلومینیومی، محصولاتی بسیار نرم اما بسیار قدرتمند هستند و ظاهر نقره‌ای و یا خاکستری مات دارند.

کاربرد ورق آلومینیوم ضخیم

وزن سبک این محصولات و از طرف دیگر استحکام قابل‌ توجه ورق آلمینیوم و ویژگی‌های بسیار مناسب دیگر، باعث شده تا در حال حاضر از انواع مختلف ورق آلمینیوم، استفاده‌های زیادی به عمل آید و این محصولات در صنایع و مصارف بسیار زیادی مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله کاربرد ورق آلومینیوم ضخیم و دیگر انواع این محصولات می‌توان به صنعت هوافضا اشاره کرد.

از انواع ورق آلومینیوم در ساخت سقف و پنل‌های دیواری نیز استفاده می‌کنند و یا در صنعت حمل‌ و نقل، این محصولات فلزی را به کار می‌گیرند. ساخت‌ و ساز از دیگر موارد استفاده از این محصولات است. قابلیت شکل‌پذیری بسیار آسان و امکان ماشین‌کاری و جوش پذیری بسیار ساده این فلز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌ توجه ورق آلمینیوم است. این محصولات می‌توانند در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان دهند و به دلیل غیر سمی بودن می‌توان آن‌ها را در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی به کار برد. چراکه در صورت تماس با این محصولات، اشکال و یا اختلالی در مواد غذایی به وجود نخواهد آمد.

هدایت الکتریکی بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های ورق آلمینیوم است. این عامل باعث می‌شود تا بتوانند از این محصول فلزی به‌ عنوان رساناهای الکتریکی استفاده کنند. عایق‌کاری حرارتی یکی دیگر از موارد مصرف این محصولات فلزی و آلومینیومی است. در صنعت نرده سازی، خودروسازی و ساخت قطعات خودرو نیز از ورق آلومینیوم استفاده می‌کنند و یا پروفیل‌ها و لوله‌های آلومینیومی را به وجود می‌آورند.

صنایع خانگی نیز از دیگر صنایعی است که از این محصولات استفاده می‌کنند و کابینت‌های آشپزخانه را با استفاده از ورق آلمینیومی به وجود می‌آورند. صنایع دریایی نیز برای ساخت بدنه کشتی‌ها از این محصول فلزی و آلومینیومی استفاده می‌کنند.

بهترین نوع ورق آلومینیوم ضخیم

بهترین نوع ورق آلومینیوم ضخیم به محصولاتی گفته می‌شود که وزن بسیار سبکی دارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب است. مقاومت بسیار بالای فیزیکی یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین نوع ورق آلومینیوم ضخیم است. چنین محصولی دارای این امکان و قابلیت است که در برابر هر گونه آسیب از قبیل زنگ‌ زدگی و یا اکسید شدن از خود مقاومت نشان دهد.

ظاهر تمیز و بسیار زیبا یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی بهترین نوع ورق‌ آلومینیوم ضخیم است. این محصولات فلزی، دارای سطحی بسیار براق هستند و یکدستی آن‌ها نیز قابل‌ توجه است. این نوع از ورق‌های آلومینیومی را به‌ راحتی می‌توانید رنگ‌آمیزی کنید و به رنگ‌های یکنواخت و مورد نظر خود دست پیدا کنید.

قیمت خرید ورق آلومینیوم

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید انواع ورق آلمینیوم قیمت خرید این محصولات است. لازم به ذکر است که قیمت خرید ورق آلومینیوم به چند عامل مهم بستگی دارد. از جمله عوامل مؤثر بر میزان قیمت این محصولات فلزی می‌توان به نوع آن‌ها اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید انواع ورق آلمینیوم موجود در بازار عبارت‌اند از ورق‌ آلومینیوم ضخیم، نازک، رنگی، عاج‌دار و… بنابراین برای محاسبه قیمت خرید ورق آلومینیوم باید نوع آن را در نظر بگیرید.

در حال‌ حاضر ورق‌های آلومینیوم، توسط شرکت‌های بسیار زیادی تولید می‌شوند و روانه بازار مصرف می‌گردند. بنابراین برند و شرکت سازنده این محصولات نیز در تعیین قیمت خرید ورق آلمینیوم اثرگذار است. این دسته از محصولات دارای ضخامت‌های مختلفی هستند و در آلیاژهای متعدد سری ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ روانه بازار مصرف می‌شوند.

از طرف دیگر ورق آلمینیوم به صورت‌های رول و یا شیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین سایز و ابعاد این محصولات نیز در تعیین قیمت خرید آن‌ها اثرگذار است. در حال حاضر این امکان فراهم‌ شده که خریداران بتوانند ورق آلومینیوم ضخیم نازک، رنگی و… مورد نظر خود را سفارش دهند و در فرم‌های مختلف ذوزنقه‌ای، سینوسی، شادولاین و… تحویل بگیرند. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید قیمت خرید ورق آلومینیوم را تخمین بزنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان ما در جهان آلومینیوم در تماس باشید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران