جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق الومینیوم ۲۰۲۴ | قیمت ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم 2024

ورق آلومینیوم 2024

ورق آلومینیوم ۲۰۲۴ آلیاژ آلومینیوم و مس با نسبت استحکام به وزن بالا ساخته شده است. ورق های آلومینیوم 2024 کاربردهای مختلفی از جمله چرخ های کامیون و هواپیما، قطعات تعلیق کامیون دارد و در اجزای بدنه هواپیما مفید است. ورق آلومینیوم 2024 جوش پذیری محدودی دارد، با این حال ورق آلومینیوم 2024 نسبت به سایر آلیاژها مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد.

ورق آلومینیوم ۲۰۲۴ خواص مکانیکی بالای دارند. همچنین مقاوت شکست و استحکام خوب در سرما از دیگر مزایای این الیاژ میباشد. این الیاژ از قابلیت ماشین کاری، جوشکاری و لحیم کاری بالا و سختی بالاتر از ۱۱۰ بیرینر برخوردار میباشد.

 

ورق آلومینیوم 2024
ورق آلومینیوم 2024

ورق آلومینیوم 2024-T351

صفحه آلومینیومی 2024 t351 مقاومت خوبی در برابر فرسودگی دارد و برای بسیاری از کاربردهای سازه ای هوافضا از جمله اجزای ساختاری، ساختار کشش بال و دنده ها و تارهای برشی استفاده شده است. جهان آلومینیوم دارای طیف اندازه کامل از ورق آلومینیومی 2024 t351 در اندازه های ¼ تا 6 اینچ است.

 

 

ورق آلومینیوم 2024 جهان آلومینیوم

ورق آلومینیوم 2024 جهان آلومینیوم  یک ورق نازک و مسطح شکل از آلیاژ آلومینیوم 2024 است. ورق آلومینیوم 2024  یکی از شناخته شده ترین آلیاژهای آلومینیوم با استحکام بالا است و مقاومت در برابر خوردگی را دارا می‌باشد، برای سازه‌ها و قطعاتی که نسبت مقاومت به وزن مناسب مورد نظر است کاربرد بسیار زیادی دارد. به آسانی تا سطح بالایی ماشینکاری می‌شود. در شرایط آنیل شده به راحتی تشکیل می‌شود و ممکن است متعاقباً تحت عملیات حرارتی قرار گیرد. جوش قوسی یا گاز معمولاً توصیه نمی شود، اگرچه این آلیاژ ممکن است جوشی نقطه ای، درز یا فلاش باشد.

ورق آلومینیوم 2024 به دلیل استحکام بالا و مقاومت ، به طور گسترده در هواپیماها ، به ویژه سازه های بال و بدنه تحت کشش استفاده می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که ماده مستعد شوک حرارتی است، 2024 در صلاحیت آزمایش‌های نافذ مایع خارج از محدوده دمای 2024 معمولی استفاده می‌شود.

کاربردهای ورق آلومینیوم 2024 جهان آلومینیوم:

  • اجزای ساختاری هواپیما
  • اتصالات هواپیما
  • قطعات سخت افزار رایانه
  • چرخ های کامیون و قطعات تعلیق کامیون برای صنعت حمل و نقل
  • اجزای سازه ای
  • دستگاه های بست
  • قطعات فیوز
  • قطعات ساعت
  • چرخ دنده های حلزونی
  • تجهیزات دامپزشکی و ارتوپدی
  • کوپلینگ

مس عنصر آلیاژی اولیه در آلومینیوم 2024 است همچنین حاوی منگنز و منیزیم است و گاهی اوقات می‌تواند حاوی مقادیر کمتری سیلیکون، آهن، کروم، روی و یا تیتانیوم باشد. به طور معمول این یک ماده اکسترود می‌باشد و همچنین امکان دارد که در صفحات آلکلاد نیز موجود باشد.

آلومینیوم 2024 تنها به جوشکاری مقاومتی به عنوان یک فرآیند اتصال گرم می‌خورد و برای لحیم کاری توصیه نمی‌شود.

کویل ها و ورق های آلومینیومی 2024 به دلیل استحکام آن آلیاژ “هواپیما” محسوب می‌شوند. ورق های آلومینیومی 2024 قابلیت ماشین کاری خوبی دارند و می‌توان آنها را تا سطح بالایی ماشین کاری کرد. از آنجایی که مقاومت در برابر خوردگی نسبتاً کم است، آلیاژ آلومینیوم 2024 معمولاً با روکش آنودایز شده یا به صورت روکش شده (“Alclad”) با یک لایه سطحی نازک از آلومینیوم با خلوص بالا استفاده می‌شود. Alclad به عنوان یک ورق تقویت شده برای کاربردهای بدنه، سختی شکست و رشد ترک را بهبود می‌بخشد در حالی که ویژگی های استحکام آلیاژ را حفظ می‌کند. آلومینیوم 2024 اغلب برای کاربردها در صنعت هوافضا استفاده می‌شود.

ورق آلیاژ آلومینیوم 2024 با خواص مناسب برای تضمین استحکام کلی ورق ها ساخته شده است. این ورق ها به دلیل سختی بالا برای استفاده در کاربردهای معماری مناسب هستند. این ورق ها را می‌توان در مناطق آلوده و در محیط های شدید بدون تغییر شکل ماده استفاده کرد. پس از خروجی، این ورق ها باید تعدادی آزمایش از جمله تست های شعله ور شدن، ماکرو و میکرو، هیدرواستاتیک، مکانیکی، بیوشیمیایی و سختی و … را پشت سر بگذارند.

پوشش ورق آلومینیوم: روکش پی وی سی، پوشش رنگی، پلی استر، فلوروکربن، پلی اورتان و پوشش اپوکسی

نوع: ورق نورد گرم (HR) / نورد سرد (CR)

مقایسه آلومینیوم 2024 با سایر آلیاژ ها

  • 2024 در مقابل 6061

ورق آلومینیوم 6061 که به عنوان “آلومینیوم ساختاری” نیز شناخته می‌شود آلیاژی از سری 6000 است که عنصر آلیاژی اصلی آن منیزیم است. این استحکام متوسط ​​تا بالا را ارائه می‌دهد اما همان استحکام کششی یا تسلیم آلومینیوم 2024 را ارائه نمی دهد. در حالی که آنقدر قوی نیست، همه کاره تر است. در برابر خوردگی مقاوم‌تر، جوش‌کاری آسان‌تر و برای ماشین‌کاری مناسب‌تر است.

کاربردهای وسیعی از جمله محصولات ساختمانی، لوله کشی و محصولات تفریحی دارد. مانند آلومینیوم 2024، در سازه های بال و بدنه نیز استفاده می‌شود، اما در هواپیماهای خانگی بیشتر رایج است، برخلاف هواپیماهای تجاری یا نظامی.

  • 2024 مقابل 7075

ورق آلومینیوم 7075 مانند 2024 در صنعت هوافضا بسیار رایج است. دلیل اصلی این امر این است که یکی از قوی ترین آلیاژهای آلومینیوم موجود است. با سخت شدن بارشی، می‌تواند به استحکام کششی 83000 psi و استحکام تسلیم 73000 psi، قوی‌تر از 2024 دست یابد. در حالی که آلومینیوم 2024 برای کاربردهایی مناسب است که در آن مقاومت چرخه ای بالا مورد نیاز است.

 

ورق آلومینیوم 2024
ورق آلومینیوم 2024

خلاصه مقایسه آلومینیوم 2024

آلیاژ آلومینیوم 2024 به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر سایش اغلب در کاربردهای ساختاری هواپیما استفاده می‌شود. از 6061 قوی تر است اما تطبیق پذیری کمتری دارد. در حالی که 7075 برای کاربردهایی که به مقاومت در برابر تنش و کرنش بالا نیاز دارند، مناسب است، آلومینیوم 2024 مقاومت چرخه ای بالایی دارد.

قیمت آلومینیوم 2024 جهان آلومینیوم

قیمت ها براساس نوع محصول و ضخامت و ابعاد آن متفاوت می‌باشد شما میتوانید برای اطلاع از قیمت روزانه آلومینیوم با تیم ما در جهان آلومینیوم در تماس باشید.

شما می‌توانید محصول مورد نظرتان را در مجموعه جهان آلومینیوم در ضخامت و ابعاد و آلیاژ های مد نظرتان سفارش دهید.

اگر زمانی به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، تیم فروش مجرب ما در جهان آلومینیوم با خوشنودی به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ خواهند داد و شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌نمایند.

انواع ورق آلومینیوم نیز موجود است، برای قیمت تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران