جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

آلومینیوم ساختمان سازی

آلومینیوم ساختمان سازی

آلومینیوم ساختمان سازی

آلومینیوم به دلیل ویژگی ذاتی سبکی و مقاومت در برابر خوردگی به طور گسترده در ساختمان استفاده می شود و انواع مختلفی دارد: ورق آلومینیوم اجدار، ورق آلومینیوم رنگی و پروفیل آلومینیوم، میلگرد آلومینیوم و نبشی آلومینیوم آلومینیوم ساختمان سازی در نماهای خارجی، سقف ها و دیوارها، در پنجره ها و درها، در راه پله ها، نرده ها، قفسه ها و سایر کاربردها استفاده می شود.

ویژگی آلومینیوم ساختمان سازی

به لطف ویژگی های آن، آلومینیوم مزایای زیادی برای صنعت ساختمان دارد:آلومینیوم در صنعت ساختمان

آلیاژها

آلومینیوم خالص فلزی کم استحکام است و در نتیجه برای مصارف ساختمانی مناسب نیست، اما به لطف افزودن عناصر آلیاژی مانند مس، منگنز، منیزیم، روی و غیره و به لطف فرآیندهای خاص تولید، خواص فیزیکی و مکانیکی خود را تغییر می‌دهد تا مطابقت داشته باشد.

ماندگاری

آلیاژهای آلومینیوم برای ساختمان در برابر آب، خوردگی و مقاوم در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند، بنابراین استقامت پایدار را تضمین می کنند.

هزینه نگهداری کم

آلومینیوم به هیچ نوع نگهداری خاصی نیاز ندارد، چه آلومینیوم خام یا لاکی

خواص بازتابی

آلومینیوم به طور گسترده ای برای مدیریت نور استفاده می شود: خواص بازتابی آن به کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و گرمایش کمک می کند.

به عنوان مثال می توان استفاده از تهویه مطبوع را در فصل تابستان با استفاده از دستگاه های محافظ آلومینیومی کاهش داد.

آلومینیوم قابل احتراق نیست

آلومینیوم نمی سوزد و بنابراین به عنوان مواد غیر قابل احتراق (کلاس واکنش آتش A1) طبقه بندی می شود.

با این وجود، آلیاژهای آلومینیوم در حدود 650 درجه سانتیگراد ذوب می شوند، اما بدون انتشار گازهای مضر. بنابراین، بیشتر و بیشتر، پوشش‌های بیرونی و سطوح خارجی سازه‌های صنعتی (و نه) با روکش‌های آلومینیومی نازک ساخته می‌شوند که فقط در صورت آتش‌سوزی شدید ادغام می‌شوند، بنابراین اجازه خروج گرما و دود را می‌دهند و آسیب ناشی از آتش سوزی را کاهش می‌دهند. آلومینیوم سازگار با محیط زیست است.

تاثیر آلومینیوم در ساختمان سازی

مطالعات تایید شده ثابت کرده است که آلیاژها، عملیات سطحی (پوشش ها) و مواد مورد استفاده خنثی هستند. آلومینیوم مورد استفاده در صنعت ساختمان هیچ گونه تاثیر منفی بر کیفیت هوای داخل ساختمان، زمین و آب ندارد.

اینها تنها تعدادی از مزایای استفاده از آلومینیوم است، از نظر توسعه فنی و تکنولوژیکی، خواص فوق العاده این فلز امکانات (به طور بالقوه) بی پایانی را برای کاربردهای مهندسی ساختمان ارائه می دهد.

خواص آلومینیوم ساختمان سازی

در ادامه به خواص آلومینیوم اشاره می کنیم که آلومینیوم را به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مهم تبدیل می کند.

  • تنگی هوا
  • نسبت استحکام به وزن بالا
  • سهولت در ساخت و مونتاژ
  • برودتی
  • کم هزینه حمل و نقل
  • بازتابش بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • ظاهر
  • ارزش قراضه بالا
  • ضد صدا
  • نگهداری

تنگی هوا

درها و پنجره‌ها یا چهارچوب‌های آلومینیومی آن کاملاً هوابند هستند که در هنگام بسته شدن اجازه ورود گرد و غبار یا هوا یا آب را نمی‌دهند. امروزه برای ساختمان های کاملاً تهویه مطبوع مانند اتاق های سمینار، تئاتر و غیره از درب ها و پنجره های آلومینیومی استفاده می شود.

نسبت قدرت به وزن

آلومینیوم به عنوان یک ماده ساختمانی دارای ویژگی ارزش بسیار بالایی از نسبت مقاومت به وزن است. این نشان می دهد که مقدار کمی آلومینیوم می تواند استحکام بیشتری به ساختار بدهد. به دلیل وزن کمتر می توان سازه را در زمان کمتری ساخت و انتقال بار به فونداسیون نیز کاهش می یابد.

سهولت در ساخت و مونتاژ

در مقایسه با سایر فلزات، آلیاژهای آلومینیوم را می توان به راحتی ریخته گری، آهنگری، اکسترود، نورد یا جوش داد. در طول یا بعد از ترکیب آلیاژ آلومینیوم، نمی تواند شکسته شود، زیرا ماهیت شکننده ای ندارد. مونتاژ سازه های آلومینیومی را می توان به راحتی برچید یا حمل کرد یا مونتاژ کرد.

برودتی

مطالعه پدیده هایی که در دمای بسیار پایین رخ می دهند را برودتی می گویند. در دمای بسیار پایین فولاد شکننده می شود و استحکام خود را از دست می دهد. اما در مورد آلومینیوم برای دماهای زیر صفر بسیار مناسب است. بنابراین، برای مناطق محدود به برف، سازه های آلومینیومی بسیار ترجیح داده می شوند.

هزینه حمل و نقل پایین

حمل و نقل آلومینیوم به دلیل وزن کمتر بسیار آسان است. بنابراین، ما می توانیم آن را به راحتی در تعداد زیادی با هزینه حمل و نقل کم به هر مکانی حمل کنیم.

انعکاس

انعکاس آلومینیوم نیز بسیار بالا است. آلومینیوم گرمای تابشی و گرمای کم جذب را جذب نمی کند. بنابراین در تابستان فضای داخلی را خنک تر و در زمستان شرایط گرم تری را حفظ می کند.انعکاس سازه های آلومینیومی

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم بسیار بالا است. تحت تاثیر شرایط آب و هوایی نیست. آنها می توانند در برابر شرایط مرطوب یا گرم خشک به خوبی مقاومت کنند. به دلیل مقاومت خوب در برابر خوردگی، ورق های موجدار آلومینیومی به طور گسترده برای نیروگاه ها، کارخانه های شیمیایی، کارخانه های کاغذ، پالایشگاه های نفت و غیره استفاده می شود.

ظاهر

آلومینیوم نیز به سازه زیبایی می بخشد. پرداخت صاف و روشن برای سازه های آلومینیومی امکان پذیر است. همچنین می‌توانیم رنگ‌های متنوعی را روی ورق‌های آلومینیومی برای تقویت سبک تزئینی ارائه کنیم.

ارزش قراضه بالا

ارزش ضایعات آلومینیوم بسیار بالا است. بنابراین، نمی توان آن را به راحتی و با دوام بالا آسیب دید. به دلیل ارزش ضایعات بالا، می‌توانیم آن را به قیمت خوب دوباره بفروشیم.

اثبات صدا

ورق های آلومینیومی به عنوان مواد ضد صدا عمل می کنند(خاصیت ضد صدا آلومینیوم). آنها منعکس کننده عالی امواج صوتی و همچنین امواج الکترومغناطیسی هستند. بنابراین صدای بیرونی را به داخل ساختمان و همچنین صداهای داخلی را به بیرون راه نمی دهند.

هزینه نگهداری کم

همانطور که در بالا گفته شد، آلومینیوم دارای مقاومت خورندگی بالا و خواص خوب در برابر دمای پایین است، بنابراین نگهداری از آلومینیوم ناچیز است. اگرچه خرید آن گران است، اما برای 25-30 سال بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری می ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در جهان آلومینیوم تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران